קניית דירהם של איחוד האמירויות (AED) לחופשה בדובאי
רכישת דירהם של האמירויות

קניית דירהם של איחוד האמירויות (AED) לחופשה בדובאי

הנהלת האתר

הנהלת האתר

לפני שאתם עולים על טיסה לדובאי, מומלץ לוודא, שאתם מצוידים בדירהם של איחוד האמירויות, המטבע המקומי. יש תיירים, שמעדיפים להגיע לחו"ל עם די כסף מקומי מזומן. אחרים מעדיפים להמתין להגעה ליעד, ולהסתמך על שירותי המרת מט"ח הזמינים בחו"ל. במדריך זה נפרט את שלל האופציות העומדות לרשותכם לקניית דירהם של איחוד האמירויות ונפרט את היתרונות והחסרונות של כל אחת מהן, כדי שתוכלו לבחור מהי הדרך הטובה ביותר עבורכם לבצע רכישה של דירהם של איחוד האמירויות לקראת החופשה בדובאי.

הזמנת דירהם של איחוד האמירויות (AED) לנתב"ג

בעזרת שירותי חברת FlyMoney, תוכלו להיות בטוחים, שהטיול שלכם בדובאי יתחיל ללא דאגות וסידורים, שיגזלו זמן יקר מהבילוי בחו"ל. השירות מבוסס על הזמנת מטבע חוץ באונליין, ואיסופו בעמדת בנק הפועלים בשדה התעופה ביום הטיסה עצמו. שערי ההמרה של FlyMoney נוחים יחסית לאופציות אחרות, ומעבר לכך, אתם יכולים לבצע פריסת עלויות של רכישת דירהם מאיחוד האמירויות, לתשלומים בכרטיס האשראי, מה שלא מתאפשר בהמרה של מטבע חוץ בכל דרך אחרת. כדי להזמין מטבע חוץ מבעוד מועד, על ידי שירותי חברת פליי מאני היעזרו בקישור המופיע כאן.



חופשה בדובאי – עוד מידע חשוב

טיסות לדובאי – השוואת מחירים ומידע חשוב

מוניות בדובאי – מדריך למטייל

השכרת רכב בדובאי – השוואת מחירים ומידע שימושי

תקשורת וכרטיס סים בדובאי – כל המידע למטייל הישראלי

השכרת אופנוע בדובאי – מדריך למטייל

היתרונות של הזמנת דירהם מאיחוד האמירויות לנתב"ג

במהלך הטיול בדובאי, לוחות הזמנים הם צפופים, ומוקדשים לצבירת חוויות חדשות. אתם רוצים לנצל כל רגע בצורה הכי טובה שיש, וחיפוש אחר כסף של איחוד האמירויות, עשוי לגזול מכם זמן יקר. השירות של פליי מאני מאפשר לכם לנצל את הזמן בו אתם ממתינים לעלות למטוס בשדה התעופה בישראל, לאחר שהצ'ק אין נגמר והבידוק הבטחוני עבר, על מנת לאסוף את הכסף הדרוש לכם לכל תקופת הטיול, וכך תוכלו לצאת לדרך ולהגיע לאיחוד כשיש לכם את כל הכסף שאתם צריכים.

יתרון משמעותי נוספף של הזמנת מט"ח לשדה התעופה מראש הוא התיעוד של השטרות. ביחד עם השטרות, תקבלו גם מסמך המאשר את אמינותם, למקרה ויש חשד לזיוף.

עוד יתרון של השירותים של חברת פליי מאני הוא שירות הלקוחות הטלפוני של החברה. לכל צרה שלא תהיה. בשיחת טלפון אחת תקבלו את התשובות שאתם צריכים לקבל, כדי להנות מהחוויה שלכם בדובאי, בלי כאבי ראש וטרדות מיותרות.

איך רוכשים דירהם של איחוד האמירויות לקראת חופשה בדובאי?

קניית דירהם (AED) בדואר ישראל

החיפוש אחר דירהם לרכישה לקראת טיסה לדובאי מתחיל אצל ישראלים רבים, באופן אינסטינקטיבי, בסניף הדואר המקומי שלהם. במשך שנים, מט"ח היה נחלתם של סניפי הדואר. עם זאת, כדאי לדעת, שהעמלות הנגבות על ידי דואר ישראל הן גבוהות יחסית לאופציות אחרות, ושלדואר יש היצע מוגבל של שטרות, ולא תמיד תמצאו את השטרות הדרושים שלכם בכל סניף. ברוב הסניפים יהיה קל יותר לקבל מטבעות מרכזיים, כמו דולר או יורו, והסבירות למצוא דירהם של איחוד האמירויות נמוכה. בנוסף, כידוע, כיום, יותר מאי פעם, התורים בסניפי הדואר ארוכים מאוד, וקבלת שירות בהם מצריכה סבלנות וזמן, שלא תמיד יש לרשותכם במהלך תכנון חופשה בדובאי.

רכישת דירהם (AED) בסניפי הבנקים

הבנקים הישראלים מציעים גם הם שירותי מט"ח. מחלקות מטבע החוץ בבנקים, במיוחד בסניפים הגדולים, הן מחלקות גדולות יחסית מה שמאפשר לכם לקבוע פגישה ולטפל במהירות יחסית בצרכי ההמרה. זוהי גם דרך נוחה לחסוך בעמלות, שכן אתם יכולים להמיר את הכסף ישירות מחשבון הבנק שלכם. עם זאת, גם השירות הזה יצריך מכם לצאת מהבית ולהמתין לנותני השירות, ואין דרך לקבל אותו אונליין או בטלפון. עוד עניין שחשוב לקחת בחשבון הוא גובה עמלות ההמרה (לא עמלות ההעברה של הכספים לחשבון המט"ח). העמלות משתנות מבנק לבנק, אבל באופן כללי הן עמלות יחסית גבוהות.

קניית דירהם (AED) בסניפי צ'יינג'ים

אפשרות נוספת שעומדת לרשותכם בבואכם לרכוש מטבעות חוץ לקראת הטיול בדובאי היא לפנות לעמדות החלפת כספים – צ'יינג'ים – הפועלים בכל רחבי הארץ, בנקודות מרכזיות של הערים הגדולות. הנגישות של הצ'יינג'ים היא גבוהה מאוד, ולא אמורה להיות לכם בעיה למצוא סניף בקרבתם. בנוסף, תוכלו למצוא חנויות צ'ייצנג' גם במהלך הטיול שלכם בחו"ל. העלויות של החלפת מט"ח בחנויות אלו היא גבוהה באופן משמעותי מכל אופציה אחרת, אבל היא עדיין שימושית בשל הנגישות והנוחות שהיא מציעה, במיוחד במקרה שבו גיליתם שאין בידיכם די כסף מקומי במהלך הטיול, ואם לא מדובר בסכומים גדולים מאוד, הפער בגין גובה העמלות עשוי להיות פחות משמעותי עבורכם. עם זאת, במידה ומדובר בכסף שבו אתם אמורים להשתמש לאורך כל החופשה, הפער בעמלות הופך להוצאה משמעותית הרבה יותר. כמו כן, אינכם יכולים לרכוש בעמדות אלה מט"ח בכרטיס אשראי, ובוודאי שלא ניתן לבצע פריסת תשלומים, מה שאומר, שהדבר עשוי להכביד מאוד על תקציב החופשה שלכם.

הזמנת דירהם (AED) לשדה התעופה

כאמור, דרך נוחה ומשתלמת לרכוש דירהם של איחוד האמירויות לקראת טיסה לדובאי היא הזמנת מט"ח לשדה התעופה, בתנאים המתאימים לכם. אז איך זה עובד? אתם רוכשים בכרטיס האשראי (במזומן או בתשלומים) דירהם לנתב"ג בעזרת האינטרנט, והכסף ימתין לכם בסניף בנק הפועלים בטרמינל 1 או בטרמינל 3 בשדה התעופה, הפועל לאורך כל שעות פעילות שדה התעופה.

אתם מבצעים את הזמנת המט"ח בכל מקום ובכל זמן שנוח לכם. ברגע שביצעתם את ההזמנה, אנשי צוות החברה יארגנו את כל הסכום, ואפילו יפרטו אותו לשטרות על פי הדרישה שלכם. התור המקוצר שלו אתם זכאים בטרמינל 1 וטרמינל 3, יעזור לכם לקחת את הדירהאם שלכם במהירות ולהנות מהזמן שנותר לכם בדיוטי פרי.

העמלה של חברת FlyMoney נחשבת עמלה נמוכה מאוד ביחס לכל סוגי השירותים הנוספים שקיימים בתחום. אתם חוסכים גם זמן יקר מאוד אבל גם משאבים כלכליים שאתם רוצים לשמור לטובת הטיול שלכם. מדובר בנקודה חשובה במיוחד כשטסים לדובאי, שהשהות בה היא יקרה יחסית והאטרקציות היוקרתיות שהיא מציעה למבקרים בה עולות לא מעט כסף.

יתרון נוסף הוא, שלא צפויות לכם הפתעות לא נעימות של הרגע האחרון. הסכום שאותו עליכם לשלם עבור הכסף שאתם רוצים להמיר מופיע בצורה ברורה באתר ברגע שבו אתם מבצעים את ההזמנה. מרגע שההזמנה בוצעה אתם יכולים להיות בטוחים שלא תצטרכו להוסיף שום עמלה או תשלום נוסף.

לבסוף, כפי שכבר צוין, היתרון המשמעותי ביותר על פני שאר האופציות הוא האפשרות לפרוס את התשלום עבור הכסף המזומן שתקבלו בנתב"ג למספר תשלומים בכרטיס האשראי, וכך לנהל את הוצאות החופשה בדובאי, שלרוב אינן עניין של מה בכך, בדרך נוחה יותר.

דירהם של איחוד האמירויות – מה חשוב לדעת?

הדירהם של איחוד האמירויות הערביות, הוא המטבע אשר משרת את המדינה החל משנת 1973. לפניו, השתמשו בריאל כתרי או ריאל דובאי, ובעוד כמה מטבעות קטנים יחסית שבהם נעשה שימוש במדינות השונות של האיחוד. ערכו של הדירהם אל מול השקל, נכון להיום (מאי 2022), עומד על שער של 1.1, מה שאומר שהשווי של שני המטבעות הוא כמעט זהה. אבל ערכי המטבעות עשויים להשתנות מעת לעת, וכשמדובר בסכומים גבוהים גם שינוי קטן בשערי ההמרה יכול להיות משמעותי, חשוב לבדוק את שער המטבע בסמוך לטיול שלכם.

השטרות הקיימים כיום באיחוד האמירויות:

1000 דירהם

500 דירהם

200 דירהם

100 דירהם

50 דירהם

20 דירהם

10 דירהם

5 דירהם

מעבר לכך ישנם גם מטבעות שעליהם נקובים סכומים של דירהם אחד, 50 פילס ו25 פילס.

איך להתארגן לקראת הטיול בדובאי מבחינת תקציב?

דובאי ידועה באווירת היוקרה והעושר הכלכלי שהיא משדרת: מונומנטים עצומים של בנייה חדשנית, מכוניות יוקרתיות, מסעדות שף, מרכזי קניות של מותגי עלית ועוד. לכל אלה יש ביטוי גם ביוקר המחייה בדובאי. אף על פי ששער החליפין בין השקל לבין הדירהם הוא יחסית דומה, ועל אף שישראל נחשבת למדינה יקרה, בדובאי יקר הרבה יותר, וכדאי לכם להגיע מוכנים מראש להוצאות שוטפות גבוהות. כמובן, שלא חייבים לבחור בבילויים ושירותים ברמת המחירים הגבוהה ביותר. בהיותה עיר תיירותית מאוד, דובאי מציעה אפשרויות בילוי ואטרקציות שיתאימו גם לתיירים שאינם מעשירי תבל. כך למשל, עלות לילה במלון טוב במרכז העיר יכולה להיות כ-100 דירהם, ויכולה להגיע גם לאלפי דירהם ללילה, תלוי ברמת היוקרה שאתם מבקשים לקבל.

מבחינת תחבורה ציבורית בדובאי, מדובר במערכת נוחה יחסית, שמאפשרת לתיירים להתנייד ממקום למקום בנוחות רבה למדי. בעזרת מוניות או בעזרת שירותי מטרו, שמגיעים כמעט לכל מקום, תוכלו להתנייד במהלך הטיול בנוחות המתאימה לכם. את הרכישה של כרטיסי מטרו, אפשר לבצע על בסיס חד פעמי עם כרטיס נטען. לא מדובר על עלות מאוד גבוהה כך שאתם יכולים למצוא כרטיסים שמתאימים לכל זמן השהות שלכם במדינה.

בכל מה שקשור להשכרת רכב בחו"ל, אפשר לבצע השכרה נוחה ככל שיש לכם רישיון נהיגה בינלאומי. עלויות של קנסות על נהיגה במדינה הם גבוהים במיוחד, ולכן חשוב להקפיד לשמור על חוקי התנועה והתחבורה של המדינה. בדובאי יש כבישי אגרה רבים, שיכולים לייקר משמעותית את השימוש ברכב, ולעיתים הופכים את החוויה ללא כדאית. ולעומתם, הדלק הוא יחסית זול מאוד. באופן כללי, עלות השכרת רכב בדובאי מתחילה בכמה עשרות דולרים ליום ויכולה להגיע למאות דולרים, במידה ותרצו לשכור רכב יוקרה.

מבחינת אוכל, אם אתם רוצים למצוא מסעדות יוקרה בדובאי, ויש המון מסעדות כאלה, דעו שמדובר על הוצאה יקרה מאוד, אשר מתחילה מעלות של 60-70 דירהם לאדם ויכולה להגיע לעלויות של אלפי שקלים לאדם. לחילופין, אוכל הרחוב יכול לנוע סביב עלות של כמה דירהמים בודדים.

עוד מרכיב חשוב בתקציב החופשה של התייר הישראלי הוא קניות. בדובאי תוכלו למצוא סניפים של כל מותגי העל מכל רחבי העולם. תוכלו למצוא בה קניונים עצומים שמציעים שטחי מסחר מדהימים, ומעניקים לכם את האפשרות לקבל הצצה לעולם של אופנה יוקרתית ואיכותית שלא תמיד נמצאת בהישג ידינו. עם זאת, יד בדובאי גם היצע רחב של חנויות אאוטלט של מותגי יוקרה, שיאפשרו לכם למצוא פריטי אופנה איכותיים במחירים יחסית אטרקטיביים.

לבסוף, יש לכלול בתכנון התקציב לחופשה שלכם בדובאי את עלויות האטרקציות הייחודיות שהיא מציעה למבקרים בה. אם אתם חובבי פעילויות אקסטרים, בדובאי תמצאו רבות כאלה באוויר, ביבשה ובים. למשל, עלייה למגדל בורג' חליפה מתחילה ב-130 דירהם לאדם, והצניחה מעל איי הדקל עולה כ-500 דירהם לאדם.

המלצתנו היא לקחת את הזמן, ולהכין כראוי את תכנון התקציב של החופשה בדובאי, כדי להבטיח שתפיקו את המרב מאחד מהטיולים המדהימים והמיוחדים ביותר שאפשר לחשוב עליהם.

אופנוע בדובאי
מידע כללי

השכרת אופנוע בדובאי – מדריך למטייל

רגע לפני החופשה בדובאי, כדאי לקרוא את המדריך להשכרת אופנוע בדובאי, בו תמצאו את כל המידע החשוב בנושא (ממידע טכני על רישיון וחוקי נהיגה ועד

כל מה שכדאי לדעת לקראת חופשה בדובאי
אטרקציות בדובאי

דובאי – המדריך המלא

דובאי היא מטרופולין קוסמופוליטי ועיר בינלאומית בחצי האי ערב. דובאי נחשבת לעיתים בטעות כמדינה, אולם היא אחת האמירויות המהוות את איחוד האמירויות הערביות. העיר מהווה

טיסות לדובאי
מידע כללי

טיסות לדובאי – השוואת מחירים ומידע חשוב

מתכננים טיסה לדובאי? לפני שמזמינים כרטיסי טיסה, שווה לכם לסקור את המדריך הבא, שיכול לחסוך לכם לא מעט כסף באמצעות השוואת מחירי טיסות לדובאי וטיפים חשובים על איתור טיסות זולות לאיחוד האמירויות הערביות מנתב"ג ועל חברות התעופה השונות. לנוחיותכם, שילבנו במדריך מנוע חיפוש מיוחד לאיתור טיסות לחו"ל, באמצעותו תוכלו למצוא את הטיסה המתאימה לכם ביותר, במחיר הנמוך ביותר, ואף להזמין אותה אונליין.

מוניות בדובאי
מידע כללי

מוניות בדובאי – מדריך למטייל

המדריך המלא לתחבורה ציבורית בדובאי ולעברות משדה התעופה בדובאי למלון – כאן תוכלו למצוא את כל המידע הדרוש לכם לתכנון החופשה בדובאי, לדרכים להתנייד בה, ואפילו כלי נוח ומשתלם להזמנת הסעה משדה התעופה בדובאי למרכז העיר, בקלות ובנוחות וללא הפתעות לא נעימות של הרגע האחרון. אם אתם מתכננים חופשה בדובאי, כדאי לכם לקרוא את המדריך, ולהיעזר במידע המופיע בו, על מנת להבטיח, שתתחילו את החופשה שלכם ברגל ימין, ולא תבזבזו זמן יקר וכסף מיותר מיד עם הנחיתה.