דובאי – המדריך המלא
כל מה שכדאי לדעת לקראת חופשה בדובאי

דובאי – המדריך המלא

הנהלת האתר

הנהלת האתר

דובאי היא מטרופולין קוסמופוליטי ועיר בינלאומית בחצי האי ערב. דובאי נחשבת לעיתים בטעות כמדינה, אולם היא אחת האמירויות המהוות את איחוד האמירויות הערביות. העיר מהווה את המרכז הפיננסי של איחוד האמירויות הערביות, והיא אחד מעשרת יעדי התיירות הפופולריים ביותר בעולם. דובאי נחשבת גם לאחת הערים המודרניות והמתקדמות ביותר במזרח התיכון – בוודאי בעולם הערבי – ולעתים היא מכונה גם "עיר הזהב" בשל היסטוריה שלה כמוקד לסחר בזהב כמו גם בעקבות השינוי המהיר שלה מעיר מדברית מסורתית לאחד מהמקומות היוקרתיים והעשירים בעולם.

חופשה בדובאי – מידע שימושי חשוב

טיסות לדובאי – השוואת מחירים ומידע חשוב

מוניות בדובאי – מדריך למטייל

קניית דירהם של איחוד האמירויות (AED) לחופשה בדובאי

השכרת רכב בדובאי – השוואת מחירים ומידע שימושי

תקשורת וכרטיס סים בדובאי – כל המידע למטייל הישראלי

השכרת אופנוע בדובאי – מדריך למטייל

דובאי מאופיינת בנוף רחב ידיים של מדבר, שהופך לנוף אורבני של גורדי שחקים בסגנון עתידני לאורך קו החוף. בעיר ניתן למצוא מחד עדות להיסטוריה העתיקה של המקום, המסחר העממי, שולי הפנינים הערבים ועוד, בדיירה ובבור דובאי, ומאידך את גורדי השחקים החדשניים והחיים המודרניים השוקקים בג'ומיירה ובג'בל עלי.

דובאי נחשבת גם למרכז המסחרי והתרבותי של המזרח התיכון. היא מהווה ציר תחבורה מרכזי עולמי, ומושכת תשומת לב עולמית באמצעות פרויקטים חדשניים של בנייה ואירועים בינלאומיים בסדרי גודל עצומים. העיר מאופיינת בגורדי השחקים שלה, כולל הבניין הגבוה בעולם, בורג' ח'ליפה, ובפרויקטי פיתוח שאפתניים, הכוללים איים מלאכותיים, מלונות יוקרה ברמה בינלאומית וכמה ממרכזי הקניות הגדולים והמודרניים ביותר בעולם.

דובאי היא מקום נהדר לקחת בו פסק זמן מהחיים הסטנדרטיים, ולצלול לחוויה מפנקת של קניות, מסיבות, שיזוף, אוכל משובח, אירועי ספורט ואפילו כמה הנאות מפוקפקות משהו.

דובאי ממוקמת ממש באמצע המזרח התיכון, ונחשבת לתחנת מעבר נהדרת לנוסעים ממזרח למערב או ממערב למזרח, מה שתרם להשפעתה הגלובלית. אנשי מסחר מהמערב ומהמזרח הקימו בדובאי מרכזים עסקיים וקהילות בינלאומיות. למרות העובדה שערבית היא השפה הרשמית, בשל העובדה שמספר הזרים בדובאי עולה על האמירתים ביחס של כמעט 4-1, אנגלית משמשת בה כשפה שנייה, וקל מאוד לתיירים מהמערב להתנהל בה בשפה זו. כל השלטים הם דו-לשוניים בערבית ובאנגלית, והשפות אורדו, הינדית וטאגלוג נפוצות בה אף יותר מערבית, כי רוב האוכלוסייה מורכבת ממהגרים מפקיסטן, הודו והפיליפינים.

יום החופש השבועי בדובאי הוא יום שישי, שנחשב כסוף השבוע וליום קדוש באסלאם. מאז ספטמבר 2006 אומץ סוף שבוע משולב של שישי ושבת במגזר הציבורי ובבתי הספר, ומשרדי הממשלה, חברות בינלאומיות ורוב מוסדות החינוך והאוניברסיטאות נמצאים בחופש בימים שישי ובשבת.

שכונות ורבעים בדובאי

דיירה

המרכז הפיננסי הישן של דובאי. כיום מדובר באזור מסחר ומגורים שוקק, בו פועלים שווקים מסורתיים, שאחד הידועים בהם מתמחה בתבלינים.

בור דובאי

רובע היסטורי, בצד הדרומי של נחל דובאי (Dubai Creek). בין האטרקציות שניתן למצוא בו: סירות המשמשות כ-"מוניות" שמעבירות נוסעים על פני הנחל (Abras), שווקים ומסעדות צפות על גבי הנחל המפורסם.

ג'ומיירה

אזור שבו מתקיים שילוב מגוון של מגורים ותיירות. הארכיטקטורה המאפיינת את האזור מושפעת מארכיטקטורה ועיצובים אירופאים. תיירים מהמערב אוהבים את רובע ג'ומיירה  בגלל הגישה הנוחה לחוף. בין האטרקציות המובילות ברובע זה אפשר למנות את חוף ג'ומיירה, מרינת דובאי וכביש ג'ומיירה. המרינה של דובאי היא אזור ענק מלא בגורדי שחקים עוצרי נשימה. קניון דובאי ובורג' ח'ליפה נמצאים במרכז העיר, שנמצא בתפר בין ג'ומרייה לשאר הפרברים של דובאי.

ג'בל עלי

נמל ענק מעשה ידי אדם, מיקומו של שדה התעופה החדש, המרכז העולמי בדובאי, המיקום של תערוכת אקספו 2020 ונקודת הכניסה לפאלם ג'בל עלי – אחד מאיי הדקלים המפורסמים של דובאי.

הפרברים והאטא

בפרברי דובאי ניתן למצוא עשרות מלונות, מסעדות, מועדוני שיט, מתחמי ספורט, מרכזי קניות ושווקים. נסיעה של כשעה וחצי לכיוון דרום-מזרח תוביל אתכם להאטה – אזור שפורמלית הוא חלק מהאמירות, אבל עד שנת 1950 היה שייך לעומאן. האטה היא אתר נופש לתושבי דובאי ולתיירים, והיא מתאפיינת במזג אוויר מרענן ונוח הרבה יותר מזה של העיר דובאי.

בילויים ואטרקציות בדובאי

דובאי היא תערובת של ישן וחדש, מסורתי ומודרני. משווקים מסורתיים ומבנים היסטוריים ישנים (שכיום נשמרים מסיבות תרבותיות או כבר חלק מהמורשת הלאומית) ועד למרכזי הקניות המדהימים של דובאי המודרנית, איים מלאכותיים נפלאים וגורדי שחקים מודרניים ענקיים הכוללים את הבניין הגבוה בעולם, דובאי היא עולם בפני עצמו, והיא מציעה שפע של אטרקציות נפלאות.

לדובאי יש מוניטין מוצדק של ג'ונגל בטון, אבל יש בה כיסים נעימים של ירק בתוך העיר, כמו פארק סאפא. הפארקים העירוניים מודרניים ומתוחזקים היטב, והפארקים הפופולריים ביותר נמצאים בג'ומיירה.

ריכזנו כאן חלק קטן מהשפע העצום של אטרקציות שיש לדובאי להציע למבקרים בה:

שייט באברה

כאמור, אברה היא סירה, המשמש כמעין "מונית" על פני נחל דובאי. ניתן לשכור אברה לשייט פרטי (במחיר שניתן למשא ומתן עם הנהג, ולרוב הוא זול מאוד ושווה את ההשקעה). זוהי פעילות פופולרית בשקיעה ביום בהיר, במיוחד אם הנהג מסוגל להחיות את הסיור בסיפורים על המבנים משני צדי הנחל. רק תוודא שהמטרה של השכרת האברה שלך ברורה לנהג כבר בהתחלה, אחרת תגיע לטיול יקר מאוד או סיור "פרטי" עם הרבה אנשים.

תוכלו לשלב את השייט באברה גם במסגרת סיור בשווקים של בור דובאי, כמו למשל סיור אוכל רגלי, שכולל שייט באברה, שמתחיל בשוק התבלינים, עם משחק של זיהוי טעמים, משם עובר לשייט באברה על נחל דובאי עד לשוק בור דובאי, ביקור בשכונת פאהידי ההיסטורית, במסעדת שוק הודית ובמסעדה איראנית ידועה. במהלך הסיור ניתן לטעום ולהתנסות בכמה מחטיפי הרחוב האופייניים של דובאי ואיחוד האמירויות ולשמוע מהמדריך על ההיסטוריה והאדריכלות של השכונה.

להזמנת סיור אוכל רגלי מודרך, כולל שיט באברה על נחל דובאי לחצו כאן

חופים וים

בדובאי ניתן למצוא כמה מהחופים הלבנים והחוליים ביותר בעולם, והיא מציעה אינספור אפשרויות לפעילות מים וספורט ימי. טמפרטורת מי הים נעה בין 22 מעלות בחורף עד 35 מעלות בקיץ, כך שאפשר להיכנס למים לאורך כל השנה. בחופי דובאי יש מעט שוברי גלים והרוחות החזקות עלולות להקשות על השחייה. המים גם מלוחים מאוד ולכן רבים מעדיפים לשחות דווקא בבריכות השחייה במלון.

שחייה עם דולפינים ופארק המים Aquaventure

אחת הפעילויות הימיות המרגשות שתוכלו לחוות בדובאי היא שחייה עם דולפינים בלגונת מפרץ הדולפינים באטלנטיס. לאחר התאמת חליפת צלילה ותדרוך בטיחות, תצאו למים בעומק של 3 מטרים, שם תוכלו לפגוש את היונקים הימיים המופלאים לצד המאמנים המיומנים של המקום, למשך כחצי שעה.

רכישת כרטיס לפעילות זו מקנה לכם גם כניסה חופשית בלתי מוגבלת להמשך היום בפארק המים Aquaventure, בו יש מגלשות מים, מתקני אקסטרים וחוף פרטי משגע.

להזמנת כרטיסים לשחייה עם דולפינים בלגונת מפרץ הדולפינים (כולל כניסה לפארק המים אקוונטור) לחצו כאן

עבור ילדים מתחת לגיל 8 ומי שאינם שחיינים מיומנים ניתן להזמין חוויה של שחייה ומפגש עם דולפינים במים רדודים בפארק המים Aquaventure באטלנטיס הדקל. הפעילות כוללת הדרכה של כרבע שעה, לבישת חליפות צלילה ולאחר מכן מפגש של 30 דקות בתוך המים במהלכן מלטפים ונוגעים בדולפינים בקבוצות של לא יותר מ-10 אנשים.

להזמנת כרטיסים לשחייה עם דולפינים במים רדודים (כולל כניסה לפארק המים אקוונטור) לחצו כאן

עבור כל חוויה הכוללת בעלי חיים ימיים, נתרם דולר אחד ליוזמות חינוכיות לשימור, קיימות ואיכות הסביבה, כחלק מפרויקט אטלנטיס אטלס.

להזמנת כרטיסים לפארק המים אקוונטור (ללא שחיה עם עם דולפינים) לחצו כאן

צלילה בדובאי

בשל עבודות הבנייה הימיות של איי הדקלים ודה וורלד אפשרויות הצלילה בדובאי הוגבלו מאוד, ויש להתרחק מרחק רב מהחוף כדי להגיע לאתרים של שרידים ימיים. לחלופין, אפשר לנסוע מרחק של 90 דקות לחוף המזרחי של אמירות פוג'יירה (Fujairah) או למובלעת חור פאקא בשארג'ה, לצלילות ברמה הגבוהה ביותר בשוניות האלמוגים המרהיבות עם הדגה השופעת ועוצרת הנשימה החיה ביניהם.

להזמנת חצי יום צלילה ושנורקלינג בפוג'יירה (כולל הסעה מדובאי) לחצו כאן

מסלול מרוצי גמלים

אחת האטרקציות יוצאות הדופן ביותר בדובאי. המרוצים מתקיימים בימי חמישי ושישי בחורף. ניתן לצפות במרוצים, ולבקר בשטחי המחייה של הגמלים.

רוכלים מוכרים שם הכול, מחרוזים ועד שטיחים ושמיכות, כך שתוכלו לרכוש מזכרות.

מרוצי גמלים הם בילוי חביב על האמירתים, ותוכלו לשלב את החוויה הייחודית גם בטיול מדובאי ליעדים נוספים באיחוד האמירויות, כמו למשל לאל-עין. אל-עין שוכנת במזרח אבו דאבי, סמוך לגבול בין איחוד האמירויות הערביות ועומאן. אל עין היא מקום מושבם המסורתי של השייח'ים, והיא נמצאת במרחק נסיעה של כשעה וחצי מדובאי. יום טיול מדובאי לאל עין כולל ביקור במוזיאון הלאומי של איחוד האמירויות, ביקור במוזיאון ארמון שייח' זאיד, ביקור בשוק הגמלים ובמסלול המרוצים, ביקור בג'אבל חאפייט המשקיף על העיר המיוחדת, ביקור במבצר ג'הילי, ביקור במבנה המרשים Kasr Al Muwaiji ולבסוף בילוי במעיינות החמים של אל-מובאצרה, שהאמונה המקומית היא שמימיהם הם בעלי סגולות ריפוי מופלאות.

להזמנת יום טיול מדובאי לאל-עין, כולל ביקור במסלול מרוצי גמלים לחצו כאן

עין דובאי

עין דובאי הוא גלגל ענק שהוקם באי המלאכותי בלו ווטרס, בסמוך למרינה של דובאי. האתר נפתח בשנת 2021, וכמיטב המסורת של דובאי, מדובר בגלגל הענק הגבוה ביותר בעולם (כ-250 מטרים). הגלגל נושא 48 כמוסות (תאי נוסעים) שיכולות להכיל עד עד 1,750 נוסעים.

נכון למועד כתיבת הכתבה (קיץ 2022), עין דובאי סגור זמנית לרגל עבודות שיפור המתבצעות בו, ועדיין לא הוכרז מועד פתיחתו מחדש להסעת נוסעים. עם זאת, תוכלו להתרשם מהמתקן המרהיב, שהפך לאחד מסמליה של דובאי, באחד מסיורי השיט היוצאים מהמרינה.

להזמנת סיור פרטי בסירת מנוע מהירה לנקודות הציון הבולטות של דובאי, וביניהן עין דובאי, לחצו כאן

ספארי מדברי ונסיעה בדיונות

דובאי היא אמנם עיר מתקדמת, מלאה במונומנטים ובמבנים חדשניים, אבל מסביב לשפע המודרני, היא מוקפת מדבר רחב ידיים, ששווה לחקור גם אותו במהלך החופשה בדובאי. תוכלו לצאת אל המדבר ברכב שטח או בטרקטורונים עם נהגי מדבר מומחים. הנהגים ייקחו אתכם לנסיעה מסחררת בדיונות החול, יראו לכם את השקיעה מנקודת תצפית מיוחדת ולאחר מכן ייקחו אתכם אל מאהל בדואי מסורתי בו תוגש לכם ארוחת ערב של ברביקיו מפואר עם מוזיקה וריקודי בטן להשלמת האווירה. משך הסיור הוא בדרך כלל כחמש שעות.

אפשרות נוספת היא השכרה/קנייה של רכב 4X4 והצטרפות למועדוני 4X4, כמוהם יש רבים באיחוד האמירויות, אבל אופציה זו רלוונטית רק לנהגים מנוסים במיוחד, בעלי רישיון נהיגה בינלאומי. בכל המועדונים בדובאי, החברות היא ללא תשלום והם עורכים טיולים למדבר למתחילים על בסיס קבוע.

להזמנת ספארי על טרקטורונים במדבר, טיול גמלים, גלישת חול, וברביקיו לחצו כאן

טיולים בטבע

אמנם ממבט ראשון הטבע בדובאי נראה חדגוני, ואפילו מסוכן בשל תנאי המדבר, אבל מביני דבר יוכלו להנחות אתכם לפינות חמד טבעיות מדהימות באמירות דובאי, המשתרעת מפאתי העיר ועד האטא. מפלים בתוליים, צוקים מכוסים במאובנים, ואפילו אגמי מים מתוקים.

תוכלו לצאת לספארי הרים, במהלכו תקבלו הצצה לחיי המקומיים ולחקלאות בעומק המדבר, תתנסו בגלישת חול על גבי הדיונות, תתרעננו במימיו של ואדי שוקה בראס אל חיימה שבהרי חג'ר ובבריכות המים הטבעיות, תכירו את חיות הבר של האזור ועוד.

להזמנת טיול עם נסיעה מדברית וביקור בבריכת ואדי שוקה לחצו כאן

שיט ביאכטה

שיט ביאכטה הוא דרך נפלאה לבקר באיי הדקל מעשה ידי אדם ובגורדי השחקים שעל קו החוף של דובאי. ניתן לשכור יאכטות במרינה מהרבה סוכנויות השכרה, או לחילופין לצאת לשיט מפנק שינוהל על ידי צוות מקצועי, ויאפשר לכם להתרווח ולהתרשם מהמונומנטים של דובאי מכיוון הים.

להזמנת שיט ביאכטה (כולל ארוחת בוקר מפנקת או ארוחת ברביקיו, בהתאם לשעת היציאה) לחצו כאן

ביקור בבניין המסגרת

בניין המסגרת בדובאי, שנפתח למבקרים בשנת 2018, הוא בניין בפארק "זאביל" Zabeel Park, שמעוצב בצורת מסגרת שמתנשאת לגובה של 150 מטרים.

המבנה הייחודי הוא מנקודות הציון האייקוניות של דובאי, והוא ממוקם כך שניתן להשקיף ממנו על הנופים המרהיבים של דובאי הישנה והחדשה.

להזמנת סיור בדובאי כולל כרטיסי כניסה לבניין המסגרת לחצו כאן

ביקור בבורג' חליפה

בורג' ח'ליפה הוא הבניין הגבוה בעולם, המתנשא לגובה של 828 מטרים (יותר ממאה וששים קומות), והוא הבניין המצולם ביותר בעולם. במגדל העצום הזה יש בתי מלון, בתי דירות עם הדירה הגבוהה ביותר בעולם, מסעדות ומרפסות תצפית בקומות 124 ו-125 ועוד מרפסת שהיא כמובן המרפסת הכי גבוהה בעולם בקומה ה-148.

בורג' חליפה מחובר גם לקניון דובאי, אליו מגיעים עשרות מיליוני מבקרים מדי שנה, ופועלות בו למעלה מ-1,200 חנויות ומאות מסעדות. לחובבי מותגי בוטיק, כמו: לואי ויטון, קראטייה, דיור, גוצ'י ועוד, מומלץ לנצל את ההזדמנות, ולשלב את התצפית מבורג' חליפה עם ביקור בשדרת המעצבים בקניון.

להזמנת כרטיסים לבורג' חליפה כולל ביקור בקומות 124, 125 ו- 148

טיסה בכדור פורח מעל מדבר דובאי

תוכלו לצפות ממעוף הציפור בנופי הדיונות וההרים של מדבר דובאי, להתבונן בזריחה או בשקיעה ולחפש חיות בר מקומיות, כמו הראם הלבן או צבי החול, תוך כדי טיסה בכדור פורח.

להזמנת טיסה בכדור פורח מעל מדבר דובאי לחצו כאן

סיור אתרים מרכזיים ברחבי דובאי באוטובוס קומתיים

דרך נוספת להכיר את נקודות הציון המרכזיות של דובאי הוא בסיור באוטובוס דו-קומתי פתוח, בליווי הדרכה מוקלטת, הזמינה ב-12 שפות. הסיור יוצא מדי יום מקניון דובאי, בכל שעה עגולה מ-10:00 בבוקר עד 16:00 אחר הצהרים, ועובר דרך לפחות 10 מהאטרקציות הידועות של העיר: בורג' ח'ליפה, קניון דובאי, הכפר ההיסטורי בסטקיה, מבצר אל פאהידי, השוק הישן של ערב, מגדל השמירה והמורשת הישן, שוק הזהב והתבלינים, דובאי קריק, אטלנטיס דה פאלם, סוק מדינה ובורג' אל ערב. ניתן להצטרף לסיור גם מכל אחת מהעצירות במסלול.

תוכלו לבחור בין שלושה סוגי כרטיסים: הכרטיס הקלאסי, שיאפשר לכם להתרווח ולעבור מתחנה לתחנה במשך יום שלם. כרטיס פרימיום, שכולל, בנוסף למסלול הרגיל, גם שיט בדאו מסורתי וסיור שקיעה במדבר. כרטיס דלוקס, שתקף לחמישה ימים, וכולל, בנוסף לאטרקציות של הכרטיס הקלאסי וכרטיס הפרימיום, גם כניסה לאקווריום Lost Chambers בלגונת אמבסדור.

להזמנת כרטיסים לסיור באוטובוס קומתיים בדובאי לחצו כאן

מזג האוויר בדובאי

העיר דובאי ממוקמת על רצועת חוף הגובלת במדבר. הקיץ בדובאי חם מאוד. במהלך הימים החמים יותר, היובש המדברי דומיננטי, אך בימים הפחות לוהטים, מורגשת לחות מכיוון הים. מסוף ספטמבר ועד תחילת מאי מורגשת הקלה מסוימת בחום, ומזג האוויר יחסית נעים (במיוחד עבור מי שמחבב בסה"כ אווירה קיצית, משום שבמהלך היום הטמפרטורות מאוקטובר עד ינואר וממרץ עד מאי הן עדיין 20-25 מעלות צלזיוס, אך הלילות קרירים ונוחים מאוד.) בחורף בדובאי הטמפרטורה בלילה נעה בדרך כלל בין 10 ל-16 מעלות צלזיוס, כך שלא מדובר בחורף קשה או קר ממש.

ממאי עד ספטמבר, השמש בדובאי קופחת, ובאוגוסט הטמפרטורות יכולות להגיע ל-54 מעלות בתוך העיר, ואף למעלה מכך במדבר. הטמפרטורות הגבוהות, בשילוב עם לחות של 60%-70% ליד החוף, מונעים למעשה את רוב הפעילות בחוץ במשך שעות היום בחודשי הקיץ. למעשה, בדובאי יש רק קיץ וחורף. מדצמבר עד אפריל יורדים המשקעים הרבים ביותר, אם כי לא מדובר בכמויות גשם גדולות. בסך הכול יורדים בדובאי 100 מ"מ גשם בשנה, ויש שנים שבהן הגשם יורד למשך מספר דקות בלבד. יום גשם נחשב ליום חג באיחוד האמירויות, ורבים מהאנשים, ואפילו חלק ממוסדות החינוך, לוקחים ימי חופש בימי הגשם, כדי ליהנות מהחוויה הנדירה.

תחבורה בדובאי

מערכת התחבורה הציבורית של דובאי היא הטובה ביותר במזרח התיכון, במיוחד לאחר השקת המטרו, אבל זו עדיין עיר מוכוונת מכוניות פרטיות, ורוב המבקרים, בסופו של דבר, מתניידים בה בעיקר בעזרת מוניות.
ניתן לרכוש כרטיסים שונים לנסיעות ללא הגבלה במטרו, בחשמלית ובאוטובוסים, בתחנות המטרו ובתחנות האוטובוס הגדולות.

סוגי הכרטיסים לנסיעות ללא הגבלה בתחבורה ציבורית בדובאי:

כרטיס אדום: כרטיס נטען, המתאים לתיירים. תקף ל-90 יום. מתאים לשימוש רק בסוג אחד של כרטיס תחבורה ציבורית (לדוגמה, לא ניתן לטעון כרטיס לאזור אחד בכרטיס לשני אזורים). כולל עד 10 נסיעות.

כרטיס כסף: כרטיס נטען. תקף לחמש שנים.

כרטיס זהב: כרטיס נטען. מאפשר שימוש במחלקות ראשונות באמצעי התחבורה השונים.

כרטיס כחול: כרטיס מותאם אישית, עם שירותים מקוונים כמו היסטוריית עסקאות וטעינה מקוונת.

המטרו של דובאי

רכבות המטרו יוצאות כל 3-5 דקות, מ-05:50 ועד חצות בכל יום, למעט חמישי ושישי, בהם שעות הפעילות מתארכות ל-05:50-01:00 ו-13:00-23:59, בהתאמה. כל התחנות ממוזגות, וישנה רשת גדולה של דוכני אוכל. אם אתם מתכננים לנסוע בשעות הערב המאוחרות, בדקו את שעות הפעילות בתחנה, שכן הרכבת האחרונה עשויה לצאת מוקדם יותר מהשעות הרשמיות.

הקו האדום של דובאי באורך 52 ק"מ, שנפתח בספטמבר 2009, הוא המטרו השני בעולם הערבי אחרי קהיר. למרות שהקו אינו משרת את מרכז העיר העתיקה, הוא שימושי לנסיעה לאורך קו החוף הארוך של דובאי וכולל עצירות בנמל התעופה, בורג' ח'ליפה וקניון האמירויות.

הקו הירוק, העובר במרכז העיר, נפתח בספטמבר 2011. ניתן לעבור בין שני הקווים בכיכר יוניון ובחאליד בין אל-וואליד (בורג'ומן).

הקו הכחול והקו הסגול נמצאים בבנייה, והם אמורים להיפתח בשנים הקרובות.

עלות כרטיס בודד לא נטען מתחילה ב-6 דירהם לנסיעה בתוך אזור אחד, 8 דירהם לשני אזורים וכו'.

ניתן לרכוש כרטיסים במכונות אוטומטיות, במשרדי כרטיסים או דרך מרכז המידע בשער. הרכישה יכולה להתבצע במזומן ובכרטיסי אשראי (ויזה ומסטרקארד).

מונורייל (רכבת על פס אחד)

המונורייל של דובאי נוסעת למרחק של 5 ק"מ, ומעבירה את הנוסעים מפאלם ג'ומיירה למלון אטלנטיס, והיא מתחברת עם החשמלית של דובאי.

המונורייל אינה חלק ממערכת התחבורה הכללית, ולכן יש לקנות כרטיס בנפרד (15 דירהם לכיוון אחד ו-25 דירהם שני הכיוונים).

החשמלית של דובאי

החשמלית נפתחה בנובמבר 2014, והיא כלי התחבורה הציבורית החדש ביותר במערכת התחבורה המודרנית של דובאי. החשמלית מספקת לנוסעים שירות תחבורה נוח באזורי העסקים והפנאי הראשיים של דובאי.

החשמלית של דובאי פועלת במשך 19 שעות מדי יום לאורך 14.5 ק"מ, לאורך כביש אל סופואה. היא נוסעת מסביב למרינה התוססת של דובאי, שם נהנים הנוסעים ממראות עוצרי נשימה של גורדי השחקים הגבוהים ויאכטות היוקרה, ולאחר מכן ממשיכה במורד ג'ומיירה על פני בורג' אל ערב האייקוני.

החשמלית של דובאי מתחברת למטרו של דובאי בתחנות  ג'מירה לייק טאורס ותחנת דאמאק, ומתחברת למונורייל של פאלם ג'מירה.

מחוץ לאירופה, החשמלית של דובאי היא המערכת החשמלית הראשונה המשתמשת במערכת כבלים חשמלית מתקדמת צמודת קרקע במקום הכבלים העיליים, שפוגמים במראה העיר.

אוטובוסים בדובאי

אמצעי תחבורה זול, המאפשר התניידות נוחה בתוך האזורים של דובאי. ניתן למצוא באינטרנט מפה של מערכת האוטובוסים, המסלולים ולוחות זמנים מפורטים. האוטובוסים הציבוריים נקיים וזולים, אך למרבה הצער לא מאוד זמינים, ובחלק מהמסלולים אפילו די נדירים. מערכת האוטובוסים שימושית יותר לנסיעה בין האזורים שונים במרכז דובאי, או בין הפרברים השונים, אבל לא לתחבורה כללית.

לנסיעה באוטובוס תזדקקו לכרטיס נול או כרטיס נסיעה. ניתן לרכוש כרטיסים ברוב תחנות האוטובוס, תחנות המטרו, ולעיתים גם מנהג האוטובוס.

תחנות האוטובוס העיקריות הן הגולד שוק (בדיירה) ותחנת האוטובוסים אל גובאיבה (בבור דובאי). שימו לב, שבמהלך תקופת הרמאדן, יש שינוי במועדי הנסיעה של רשת האוטובוסים, ויש להתעדכן בהם באתר או בתחנות המרכזיות. המושבים הקדמיים באוטובוס שמורים לנשים.

הקו הכי שימושי לתיירים הוא קו 8, שמתחיל בגולד שוק, נוסע דרך המנהרה מתחת לנחל להריטאג' וילאג', ואז נוסע ברחוב ג'ומריה (ממש מאחורי החוף), דרך כל המלונות והקניונים עד לבורג' אל-ערב ולוואלד וואדי. הוא מסתיים בסמוך לאינטרנט סיטי, בעוד שהקו 8A ממשיך קצת עד לקניון האמירויות.

מוניות בדובאי

מוניות מסתובבות ברחובות דובאי, וקל יחסית לזהות אותן עם צבע הבג' והגגות הצבעוניים שלהן. המקום בו הכי קל לתפוס מונית הוא בתור למוניות באחד הקניונים או מחוץ למלון. אפשר לתפוס מונית ברחוב, אבל בשעות העומס יתכן ותתקשו למצוא מונית מזדמנת. בשעות העומס (07:00-09:00 ו-16:00-19:00 במהלך השבוע, ובימי שישי בערב) הביקוש עולה על ההיצע, ולא רק שקשה למצוא מוניות, אלא שהנהג עלול לדרוש תעריף גבוה מאד ללא מונה או לסרב לחלוטין לנסיעות קצרות באזורים צפופים. אם תסכימו למחיר מוסכם מראש ללא מונה, ודאו מראש שהמחיר הנקוב הוא בדירהם, על מנת שלא תגלו בסיום הנסיעה, שהנהג התכוון למחיר בדולרים. הנהגים השייכים לתאגיד המוניות בדובאי מחליפים משמרת בין השעות 16:00-18:00 מדי יום, מה שמקשה עוד יותר למצוא מוניות בשעות אלו.

התעריף במוניות הוא 1.82 דירהם/ק"מ במהלך היום, ו-1.82 דירהם/ק"מ בלילה, כך שאין צורך להתמקח. התעריפים של כל חברות המוניות – דובאי טרנספורט, נשיונל, קארז, מטרו וערביאן – זהים, כך שכל מונית שתיקחו אמורה לגבות מכם סכום זהה. מונית מזדמנת ברחוב גובה תשלום קבוע של 5 דירהם ביום ו-5.50 דירהם בלילה (22:00-06:00).

מונית לשדה התעופה בדובאי

למונית משדה התעופה, יש תשלום קבוע של 25 דירהם; יש תשלום נוסף עבור נסיעה לשארג'ה עם תעריף מינימום של 12 דירהם. מוניות פטורות מאגרת סאליק (תשלום בכבישי אגרה).

על מנת להימנע מהמתנה ארוכה בשדה התעופה ומהתמקחות על המחיר, תוכלו להשתמש בשירותי חברת קיווי טקסי, חברה בינלאומית הפועלת מול חברות מוניות מקומיות, אשר ניתן להזמין דרכה מונית בדובאי משדה התעופה או אליו, וכמו כן גם לנסיעות בינעירוניות בתוך איחוד האמירויות. ההזמנה מתבצעת באינטרנט, ובעזרת מנוע החיפוש של קיווי טקסי תוכלו לבחור את סוג הרכב, את התוספות הנדרשות (למשל: מושב בטיחות לילדים) ועוד אלמנטים שיעזרו לכם לנוע בקלות בדובאי. מחיר הנסיעה ידוע לכם מראש, כך שלא יהיו הפתעות של הרגע האחרון, ובמידת הצורך, יעמוד לרשותכם שירות הלקוחות של קיווי טקסי. יתרון נוסף שיש לקיווי טקסי על פני שירותי מוניות אחרים הוא שתוכלו לבצע את הזמנת המונית לשדה התעופה עוד מהארץ, והנהג יעקוב אחר פרטי הטיסה שלכם, ובמידה ויחולו שינויים בלוחות הזמנים, לא תצטרכו לעדכן אותו במיוחד.


היזהרו ממוניות וממכוניות של מלונות שאינן רשמיות. למרות שבחלק מהן יש מונה, הן אינן קשורות לתעריפים הרשמיים, ועלולות לעלות הרבה יותר.

בדומה לנהוג בארץ, הזמנת מונית בטלפון כרוכה בתשלום נוסף.

שימו לב, שבדובאי נהוג, שנשים יושבות במושב האחורי של המונית, ולא לצד הנהג.

השכרת רכב בדובאי

בדובאי פועלות אינספור סוכנויות להשכרת רכב בתעריפים זולים, ועם מעט מאוד בירוקרטיה. רישיון נהיגה בינלאומי אינו נדרש בהכרח, אבל יש חברות השכרה של ישכירו מכונית בלעדיו.

סוכנויות מסוימות ישכירו מכוניות עם נהג. מי שמנצל את האפשרות הזו יצטרך לוודא שהנהג מכיר את האזור אליו תרצו להגיע, כי נהגים רבים אינם מכירים.

בכבישים הראשיים, כמו כביש שייח' זייד, מספרי הצמתים אינם מופיעים בהכרח בסדר עולה, למשל: צומת 13 מופיע אחרי צומת 18. גם שמות הרחובות יכולים להיות מאוד מבלבלים עם הבדלים קלים באיות (עקב תעתיקים שונים מערבית). עבודות הבנייה שמתבצעות ברחבי דובאי וסביבתה עלולות להקשות בניווט. הדרכים הזמניות משתנות מעת לעת והתמרורים הזמניים עלולים להטעות או לא להיות שם בכלל.

נהיגה בשעות השיא בבוקר ואחר הצהריים אינה מומלצת, שכן התנועה איטית עד כדי עצירה מוחלטת ואפילו חצייה פשוטה של הגשר יכולה להימשך עד 45 דקות. כמו כן, קיים מחסור במקומות חניה בחלקים רבים של העיר.

בדובאי קיימת מדיניות של אפס סובלנות לנהיגה בשכרות, ומי שנתפס נוהג תחת השפעת אלכוהול צפוי לעונשים כבדים, כולל מאסר וגירוש.

בדרך כלל, תקבלו עם הרכב השכור מדבקה של סאליק (כבישי אגרה בדובאי) והחיוב על האגרות מגיע בנפרד בעת החזרת הרכב.

תחבורה ציבורית על המים בדובאי

דרך נוחה לחצות את דובאי קריק היא באמצעות אברה, מעבורת קטנה. תחנות אברה ממוקמות לאורך הנחל הן בצד בור דובאי והן בצד דיירה, ומערכת הסירות יעילה מאד. התשלום לחציית הנהר ניתן לנהג לאחר שהסירה יצאה מהתחנה, והנסיעה היא מול נוף ציורי מקסים של העיר. האברה פועלות בכל שעות היממה, מסביב לשעון.

אוטובוסי מים ממוזגים הם דרך טובה להימנע מהקהל באברה ומהחום. הם חלק ממערכת התחבורה הציבורית, ולכן נדרש כרטיס נול אדום או כרטיס נול. ניתן לרכוש כרטיסים בתחנת אוטובוס המים. אוטובוס המים כולל גם 'מסלול תיירותי' הלוך ושובר.

נחל דובאי הוא גם ביתן של סירות רבות המציעות סיורים נוחים יותר (ובהתאמה יקרים יותר), לעתים קרובות בסירות שנועדו להידמות לדאאו. המחירים נוטים להיות גבוהים יותר, במיוחד בהפלגות עם ארוחת ערב ועם בידור על הסיפון.

אופנוע בדובאי
מידע כללי

השכרת אופנוע בדובאי – מדריך למטייל

רגע לפני החופשה בדובאי, כדאי לקרוא את המדריך להשכרת אופנוע בדובאי, בו תמצאו את כל המידע החשוב בנושא (ממידע טכני על רישיון וחוקי נהיגה ועד

טיסות לדובאי
מידע כללי

טיסות לדובאי – השוואת מחירים ומידע חשוב

מתכננים טיסה לדובאי? לפני שמזמינים כרטיסי טיסה, שווה לכם לסקור את המדריך הבא, שיכול לחסוך לכם לא מעט כסף באמצעות השוואת מחירי טיסות לדובאי וטיפים חשובים על איתור טיסות זולות לאיחוד האמירויות הערביות מנתב"ג ועל חברות התעופה השונות. לנוחיותכם, שילבנו במדריך מנוע חיפוש מיוחד לאיתור טיסות לחו"ל, באמצעותו תוכלו למצוא את הטיסה המתאימה לכם ביותר, במחיר הנמוך ביותר, ואף להזמין אותה אונליין.

מוניות בדובאי
מידע כללי

מוניות בדובאי – מדריך למטייל

המדריך המלא לתחבורה ציבורית בדובאי ולעברות משדה התעופה בדובאי למלון – כאן תוכלו למצוא את כל המידע הדרוש לכם לתכנון החופשה בדובאי, לדרכים להתנייד בה, ואפילו כלי נוח ומשתלם להזמנת הסעה משדה התעופה בדובאי למרכז העיר, בקלות ובנוחות וללא הפתעות לא נעימות של הרגע האחרון. אם אתם מתכננים חופשה בדובאי, כדאי לכם לקרוא את המדריך, ולהיעזר במידע המופיע בו, על מנת להבטיח, שתתחילו את החופשה שלכם ברגל ימין, ולא תבזבזו זמן יקר וכסף מיותר מיד עם הנחיתה.

רכישת דירהם של האמירויות
מידע כללי

קניית דירהם של איחוד האמירויות (AED) לחופשה בדובאי

בכתבה זו תוכלו למצוא את מידע על הדרכים היעילות ביותר לקנות דירהאם – הכסף של איחוד האמירויות הערביות – בדרך לחופשה בדובאי, כך שתוכלו להגיע לחופשה בראש שקט. כאן תוכלו למצוא קישור להזמנת דירהאם אמירתי לשדה התעופה, הדרך הנוחה והמשתלמת ביותר לרכוש מט"ח לקראת החופשה שלכם.