כללי התנהגות בדובאי
משטרת דובאי

כללי התנהגות בדובאי

admin

admin

מה מותר ומה אסור לעשות במהלך החופשה בדובאי

איחוד האמירויות מורכבת ממספר נסיכויות, שבהן מלכו שבטים קדומים שקובצו למדינה אחת. דובאי היא אחת מהנסיכויות האלו.

כבוד הוא עניין מאוד מרכזי בתרבות כאן, וככל שתנהגו בכבוד כלפי המקום ותושביו, כך היחס כלפיכם יהיה אדיב ומכבד. דובאי ידועה בהכנסת האורחים הנהוגה בה, והיא נחשבת פתוחה לתרבות מערבית, ידידותית למבקרים ואחת המדינות הבטוחות בעולם למטיילים, אך חשוב לזכור, שעדיין מדובר במדינה מוסלמית, עם אוכלוסייה מקומית מסורתית, ולכן חשוב להקפיד על הכללים הנהוגים בה, ולא לשכוח שלא כל מה שנחשב לגיטימי בישראל מקובל על פי מנהגי המקום. במיוחד חשוב להימנע מניסיון לעשות "קומבינות" וקיצורי דרך, שלא יתקבלו בעין יפה על ידי המקומיים, ואפילו עלולים לסבך אתכם בצרות.

חופשה בדובאי – עוד מידע חשוב

קניית דירהם של איחוד האמירויות (AED) לחופשה בדובאי

השכרת רכב בדובאי – השוואת מחירים ומידע שימושי

מוניות בדובאי – מדריך למטייל

טיסות לדובאי – השוואת מחירים ומידע חשוב

תקשורת וכרטיס סים בדובאי – כל המידע למטייל הישראלי

השכרת אופנוע בדובאי – מדריך למטייל

מה חשוב לא לעשות בדובאי

בדובאי אסור לצחוק, לצעוק או לזלזל בתושבים המקומיים בשום מקרה! עדיף להימנע מוויכוחים ועימותים.

חל איסור מוחלט לדבר על משפחת המלוכה! גם אם כוונתכם טובה, יתכן שבשל הבדלי התרבות, דבריכם לא יובנו כהלכה על ידי הצד השני, והם עלולים להתפרש באופן שגוי, וכך לסבך אתכם בהפרה חמורה של כללי המקום. לכן עדיף להימנע לחלוטין מהעלאת נושאים רגישים בשיחה עם מקומיים.

אסור להסתובב מחוץ לחופים או למתחמי הבריכות ללא חלק עליון (נשים וגברים). בנוסף, כדאי לנשים להקפיד על לבוש יחסית צנוע, משום שבחלק מהמקומות יכולים שלא להכניס נשים הלובשות בצורה חושפנית מדי.

עדיף שלא לפנות לנשים מקומיות, אלא אם מודבר באשת שירות או במקרה שהיא פונה אליכם.

אסור לצלם נשים מקומיות, וגם לא ללחוץ ידיים או לגעת בנשים. מעשה שכזה עלול לסבך אתכם בצרה, שאינכם רוצים לחוות במהלך החופשה.

הפגנת חיבה במקומות ציבוריים אסורה, וגם חיבוק או נשיקה בין בני זוג עלולה להיחשב להתנהגות בלתי ראויה.

שתיית אלכוהול אסורה באיחוד האמירויות, מלבד במלונות ובמועדונים שיש להם אישור מיוחד. אל תסתכנו בשתיית אלכוהול מחוץ למקומות המותרים ואל תסתובבו בחוץ כשאתם שיכורים.

סמים אסורים כאן, ולא כדאי לכם להיתפס, אפילו עם כמות קטנה מאוד של סם אסור. במקרה הטוב, הדבר יעלה לכם בקנס גבוה, ובמקרה הרע, תסתכנו במאסר ממושך ומיותר.

שתייה, אכילה ולעיסת מסטיק בתחבורה הציבורית היא עבירה שהעונש עליה הוא קנס.

אם בכוונתכם לשלב בחופשה בדובאי ביקור במקומות פולחן, יהיה עליכם להתלבש באופן מכבד וצנוע. נשים צריכות ללבוש בגדים שמכסים את הכתפיים ואת הברכיים, ולעטות כיסוי ראש. גברים מחויבים ללבוש מכנסיים ארוכים ולנעול נעליים סגורות.

בישראל נהוג לדבר על הכול, וחוסר טקט עשוי להיות נפוץ למדי. השאירו את המנהג הזה בבית כאשר אתם עולים על הטיסה לדובאי. נושאי שיחה שעדיף להימנע מהם בדובאי: זכויות העובדים הזרים בדובאי, יחסי ישראל עם איראן והפלשתינים. עדיף גם שלא להבליט את נושא השירות הצבאי בצה"ל, אלא אם נשאלתם על כך במפורש, וגם אז, ענו בנימוס ובתמציתיות, ונסו לעבור לנושא השיחה הבא.

אישה בדובאי
אישה אמירתית

טיפים לטיולים ולמלונות בדובאי

כמו בהרבה מקומות בעולם, גם בדובאי תתבקשו להשאיר בבית המלון עירבון. את העירבון תקבלו בחזרה כשתעשו צ'ק אווט מהחדר.

אם אתם מתכוונים לצאת לטיול במדבר, מומלץ לעשות זאת בליווי מדריך מקומי, על מנת להימנע מתקלות מיותרות או הסתבכות בצרות.

מומלץ שלא לשתות את המים הזורמים בברזים בדובאי. מכיוון שמדובר במדינה חמה ויבשה מאוד, חשוב לשתות הרבה, ולכן מומלץ להצטייד בכמות גדולה של מי שתייה בבקבוקים. מחירי המים בבתי המלון לרוב יקרים מאוד יחסית, ולכן מומלץ לרכוש אותם בחנויות נוחות או בסופרמרקטים.

תוכלו להכניס לדובאי שני פאקטים של סיגריות, אך הקפידו לא לעשן במקומות ציבוריים. כמו כן, ניתן להביא עמכם 2 ליטר אלכוהול, אותם תוכלו לצרוך במלון בלבד.

אופנוע בדובאי
מידע כללי

השכרת אופנוע בדובאי – מדריך למטייל

רגע לפני החופשה בדובאי, כדאי לקרוא את המדריך להשכרת אופנוע בדובאי, בו תמצאו את כל המידע החשוב בנושא (ממידע טכני על רישיון וחוקי נהיגה ועד

כל מה שכדאי לדעת לקראת חופשה בדובאי
אטרקציות בדובאי

דובאי – המדריך המלא

דובאי היא מטרופולין קוסמופוליטי ועיר בינלאומית בחצי האי ערב. דובאי נחשבת לעיתים בטעות כמדינה, אולם היא אחת האמירויות המהוות את איחוד האמירויות הערביות. העיר מהווה

טיסות לדובאי
מידע כללי

טיסות לדובאי – השוואת מחירים ומידע חשוב

מתכננים טיסה לדובאי? לפני שמזמינים כרטיסי טיסה, שווה לכם לסקור את המדריך הבא, שיכול לחסוך לכם לא מעט כסף באמצעות השוואת מחירי טיסות לדובאי וטיפים חשובים על איתור טיסות זולות לאיחוד האמירויות הערביות מנתב"ג ועל חברות התעופה השונות. לנוחיותכם, שילבנו במדריך מנוע חיפוש מיוחד לאיתור טיסות לחו"ל, באמצעותו תוכלו למצוא את הטיסה המתאימה לכם ביותר, במחיר הנמוך ביותר, ואף להזמין אותה אונליין.

מוניות בדובאי
מידע כללי

מוניות בדובאי – מדריך למטייל

המדריך המלא לתחבורה ציבורית בדובאי ולעברות משדה התעופה בדובאי למלון – כאן תוכלו למצוא את כל המידע הדרוש לכם לתכנון החופשה בדובאי, לדרכים להתנייד בה, ואפילו כלי נוח ומשתלם להזמנת הסעה משדה התעופה בדובאי למרכז העיר, בקלות ובנוחות וללא הפתעות לא נעימות של הרגע האחרון. אם אתם מתכננים חופשה בדובאי, כדאי לכם לקרוא את המדריך, ולהיעזר במידע המופיע בו, על מנת להבטיח, שתתחילו את החופשה שלכם ברגל ימין, ולא תבזבזו זמן יקר וכסף מיותר מיד עם הנחיתה.